10 Tips på hur du lyckas

Ibland står det still på vågen och ibland börjar man fuska lite utan att man vet om det. Så här kommer 10 tips på hur din nya livsstl blir mest framgångsrik.

 

1. Förstå vad du äter

    • Det första du får lära dig när du börjar är vad du får och inte får äta under den första perioden.
    • Du lär dig även att läsa innehållsförteckningar på produkterna. Fortsätt med det så att du inte "tror" att en produkt är kolhydratssnål.

2. Ät inte för lite!

    • När du kör en kolhydratsnål diet behöver du ju inte räkna dina kalorier -- men använd lite sunt förnuft. Du förstår säkert att för mycket kalorier inte går ihop med viktminskning. Men visste du också att för lite kalorier gör att du får långsammare matsmältning?

3. Ät regelbundet

    • Oavsett i vilken fas du är i så ska du äta tre mål mat och två mellanmål varje dag.

4. Glöm inte mellanmålet

    • Mellanmål är inte detsamma som att småäta mellan målen! Exempel på mellanmål kan vara nötter, bär, eller en Low Carb® bar.

5. Det ska vara kul att äta - hemma, på restaurang, var som helst

    • Andra dieter gör ofta att man blir rädd för att äta, och ännu värre kan tvinga dig att äta pulver, shakes etc istället för riktig mat. Men så är det inte nu bara du äter rätt!

6. Drick mer vatten!

    • Det är faktiskt så att mer vatten motiverar din kropp att släppa på vattenvikten du bär på. Så drick minst 8 glas om dagen.

7. Kom ihåg dina vitaminer

    • Multivitaminer, Omega 3, fiber och annat du kan behöva.

8. Bli mer aktiv

    • Självklart finns det många fördelar med att träna och vara aktiv, men vi tror även att det hjälper dig att nå dina mål snabbare.

9. Se till att få med familj och vänner

    • Du vet vad dina mål är. Så berätta för dina närmaste hur du mår och hur det går. Om du behöver deras stöd... se till att be om det.
    • Det kan också vara enklare om hela familjen börjar äta nyttigare så ni slipper laga två olika måltider varje gång.

10. För dagbok

    • Ett förslag är att besöka din läkare för en hälsoundersökning innan du börjar din nya livsstil. För sedan dagbok på t.ex. hur du mår, vad du äter, vikt, cm. När du sedan gör ditt återbesök så kan du bli positivt överraskad hur mycket hälsosammare du blivit.

På Sociala Medier

  • Självklart kan du även komma i kontakt med oss via Sociala Medier. Här utlyser vi tävlingar, ger dig nyheter och spännande recept. 

     
     
     

     

    Du kan lita på CarbZone               YouTube


     
    Leverantörskrav

    Alla våra leverantörer är certifierade enligt ISO 9001, 14001, 22000, FSSC 22000, eller IFS Food för att säkerställa kvalitén.


     

    Livsmedelscertifierade

    CarbZone är certifierat av Prosanitas och en godkänd leverantör till ICA, Coop, Axfood och Bergendahls. CarbZone uppfyller kraven i standarden IP Livsmedel samt EKO standarden för miljömässigt hållbar livsmedelsproduktion

    En livsmedelscertifiering ger säkrare livsmedel genom hela kedjan och skapar trygghet för våra kunder.

    CarbZone certifierat Low Carb Bröd

Pressmeddelanden

Från YouTube